Nyheter 24 – När kreativiteten sitter i väggarna

Alltså... Har ni sett?

Snacka om kreativ miljö. Snacka om ett forum där geniknölar gnuggas, fantasierna flödar, drivna beslut fattas.

Eller så kan vi välja att prata om ångest.

För det är vad jag känner när jag med det ena ögat sneglar in på Nyheter 24:s, hrm, arbetsplats. Ett fönsterlöst (till stor del i alla fall) vardagsrum med pissgult ljussken, trötta väggar och än så länge drivna arbetare som snart kommer sätta kaffet i halsen, svälja snusen, kolla på klockan och undra vafan de gör där. Ett mänsklighetens avkrok som för tankarna till forntiden men som ska föreställa framtiden, och ibland känner jag att jag inte riktigt vill följa med. Men men.

En sak är i alla fall säker – det är inte jag som är bitter i det här sammanhanget. Frågan är bara vem som är bittrast av de där sju på flanken?

Vem tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0